Mikuláš 2004: 1. den - Nová louka a okolí

Trať byla jednoduchá. Ráno jsme popojeli kousek auty na parkoviště u hrabětické kapličky (1). A již na lyžích po hrabětické louce došli nejdříve k rozcestí stop (2) před rozhlednou Královka. Následoval divoký sešup lesem, kde si - už nevím kdo - ustlal. Běžky jsme raději sundali a došli na neznačenou křižovatku, kde napříč již vedla jedna z běžecký tras - Bedřichov - přehrada. My se vydali směr Bedřichov a po 500 metrech zabočili doprava. Dojeli jsme k silnici vedoucí pravděpodobně k Nové Louce. Museli jsme se vrátit a sjet dolů, na stadion v Bedřichově (3).

V Bedřichově už naštěstí začaly normální běžecké stopy. Další zastávkou byla Šámalova Chata na Nové louce (4). Hospoda byla narvaná. Číšník nás poslal do patra, když dorazili naši pěšáci.

Opouštěli jsme je ve chvíli, kdy to vypadalo na pár rund. My jsme se vydali k zimnímu kiosku na Hřebínku (5) a ještě kousek do kopce k neznačené odbočce. Poslechli jsme, odbočili jsme a v podstatě po vrstevnici jeli na jižním svahu hory Holubník. V místech Pod pasekou začal prudký sjezd ke Kristiánovu (7). Zde jsme nabrali kurs zpět k Nové louce, ale asi po 200 metrech jsme odbočili doleva a jeli až k přehradě (8). Tu jsme objížděli z levé strany.

Na přehradě běžkaření skončilo, neboť silnice byla bez sněhu a na krajích žádná stopa. Pouze oba Jirkové (M. a Ha.) po vyjití na kopeček jeli na navršeném sněhu na okraji silnice. Jirka H. to odskákal, neboť si ustlal.

A to byl konec běžek. U aut jsme byli kolem 16. hodiny a již se stmívalo. Na chatě už byli Franta s Helenou. Pěšáci nikde. V 18:00 jsme se srazili v restauraci zvaná Dritárna (způsob zpracování skla), kde jsme se nehorázně přejedli. To mělo samozřejmě vliv na naši aktivitu večer. Mimo kytaristů a Jirky Ha., který provedl po parketu vícero žen.