Šlapárna jako za stara 2005: 2. den - VVP Jince/Brdy
- Na lesní cestě jsme zahnuli doprava a po 100 až 200
metrech pro změnu doleva a prvním širokým průsekem stále kolmo
cca 2 až 3 kilometry. Orientačním bodem bylo překročení
Červeného potoka. To se podařilo. Pak 50 metrů
vlevo a opět kolmým průsekem nyní do kopce asi jeden
kilometr. Když jsme se vynořili z lesa, byly před námi
kasárna. A tak to mělo být. Zřícenina hradu Valdek
byla 100 metrů od nás! Šli jsme jak dobře namazaný
orientační stroj!
- Uprostřed hradního nádvoří, dá-li se tomu tak říkat,
už seděly dvě návštěvnice. Z Prahy, jako my. Prošli
jsme se po hradbách, tedy někteří. Některým z jejich
strašné, čtyřmetrové výšky brněly zuby. Všude kolem lesy.
Na závěr návštěvy jsme se sesedli kolem dohasínajícího
ohniště. Pavel H. hodil tři velká
prkna do popela. Olina H. je vzápětí vyndala. Někdo krátce
pojedl a vyrazili jsme. Ohniště dál dohasínalo.
- Cesta od zříceniny byla poměrně jasná. Po silnici, po
pravé straně kasárna, směr Komárov (tam někde
možná byl Honza M.). My však měli u prvního průseku
vpravo zahnout, ujít cca 100 až 200 metrů a prvním průsekem
na levé straně pochodovat zase zhruba 2 až 3 kilometry.
Takhle nějak jsme si to řekli a ono to tak bylo. Těsně
pod Jedovou horou jsme spadli do rokle neznámého potoka a
prudce vystoupali bokem nenápadné hory. Za ní už
to byl skutečně kousek, než jsme narazili na zelenou
turistickou těsně
nad vesničkou Mrtník. Byli jsme venku z vojenského
prostoru. Mimo něj se blýskl Jirka H. Zadní skupinu
upozornil, že
zelená jde jinudy než my. Veleznámý kufrant měl pravdu,
tož jsme se na ní vrátili. Vedla mezi poli po okrajích
lesíčků.
- Narazili jsme na na silnici z Hvozdce do
Podluh a ejhle, čelo naší celé skupiny nebylo čelo.
Bylo za námi! Teprve u hájovny U
Krejcárku nás ostatní dostihli. To už šla většina
jenom díky vůli a ne díky nohám.
- Na konci cesty před námi Hořovice ležely jako
na dlani, ale ošklivá informace pravila, že nádraží je
na druhé straně. Od náměstí ještě 1,5 kilometru chůze
po modré. Fuj! Při průchodu centrem začalo poprchávat.
Na západě oranžovělo
nebe. A začal kvapík. Ne kvůli západu, ale kvůli
informaci, že vlak v
18:18 se dá stihnout. Do odjezdu zbývalo 15 až
20 minut. Ale také ještě 1,5 kilometru. A déšť přidal.
Shrbené postavy na bolavých nohou zdolávaly poslední nepříjemné
metry po asfaltu, který navíc stoupal. Před pokladnou se
debatovalo, kolik kdo a jaký lístek? Avšak pod tlakem času
se nakupovalo zbrkle. Nakonec však ještě vybyl čas na koupi kafe a utření jezevčíků.
- Zrychlený vlak měl mírné zpoždění. Honzovi M. to
bula putna, neb vzhledem ke svému stavu a kratší trase oblast Brd
dříve opustil. Já jsem zase všechny opustil v Berouně a
přestoupil na kyvadlový courák. Ostatní pokračovali
zrychleným vlakem až do Dobřichovic, místa mého
výsadku. Zde je zadržel na čtyři minuty červený
semafor. Kdo to mohl tušit, že? K dobru couráku je nutno
říci, že jel jen pár minut po zrychleném vlaku a narozdíl
od sobotního rána žádné minuty zpoždění nenabral.
- Ostatní - jak jsem slyšel z doslechu - v pohodě vystoupili na Smíchově
nebo na hlavním a odpajdali domů.
- Sláva nazdar výletu ...
|