Toskánsko a Elba 2005: 3. den - Siena-Volterra (Toskánsko)

Pozdní příjezdy se nám vymstily. Bylo příliš pozdě, vedro a nikdo neměl chuť se vracet přes kopečky zpátky do San Gimignana. Toto místo bylo nakonec za obecného souhlasu opominuto. Místo toho se jelo rovnou do Volterry - přes vrchol Monte Tenzi (467 m) -, aby aspoň v tomto městě zbylo dostatek času na prohlídku (Bobo s Pavlem pokračovali v klidu autobusem). Ve Volteře jsme byli v 17:00. Autobus stál na parkingu u benzínové pumpy. A pak to přišlo! Při prohlídce lepšího místa pro parkování autobusu Karlovi Z. praskl držák přehazovačky. Tak se mu snejtoval jeden pevný převod.

V městě bylo skutečně na co koukat. Nejenom na italské policistky, se kterými jsme se radili, jak daleko je kemp a má-li otevřeno. Padlo totiž rozhodnutí - za téměř 100procentního souhlasu - kempovat. Jirka M. s Vláďou K. podpořili 5 eury boj proti drogám a pošprechtili s mladičkými dívkami. Pak následoval sightseeingtour po památkách a na závěr místní víno. Ochutnali jsme i místní zákusky, z nichž jeden měl přídomek Volterraneo. Byl to velmi sladké pečivo s kandovaným ovocem.

Po večeři v 19:30 jsme se přesunuli do kempu ve vedlejší vesničce, do jehož brány museli řidiči dlouho nacouvávat. Ale stálo to za to. Teplá voda a sprchy! A to wecko! Ten večer se hrálo - přímo u recepce - poprvé na kytary a také se šlo poprvé spát pod širák.

Jak to viděla Olina Hrabánková: Slunce, vedro. Jedeme do kopců. Frekventované silnice, Středověké městečko Monteriggioni - náměstíčko s krámky, hradby, víno, bižuterie, kostel. Jedeme dál, oběd – španělské ptáčky s rýží. Pivo. Pavel a Reifovi se opozdili. Busem dál jede Bobo s Pavlem. My jedem 15 km do městečka Volterra. Teplo, zvlněná krajina, vlčí máky, růže ... U benzínové pumpy pijeme pivo. Karel Z. má rozbitou přehazovačku. Pavel spí. Prohlídka města - radnice, dům pretoriánů, náměstí dei Priori, baptisterium, katedrála s kazetovým stropem, snímání Krista z kříže. Výroba alabastru! S Hanou zelenou - kalendář pro Peče, pohledy, obrazy. Výhled. Vězení, zahrada. Medičejští. Etruskové!!! Večeře - buřty. V campu - sprcha!!! couvání s busem. Hraní na kytary, zpěvy, víno. 60 km.