Toskánsko a Elba 2005: 5. den - Monte Calamita-Porto Azzurro (Elba)

My, účastníci v ocásku jsme zvolili pohodovou traverzující silničku, posléze šotolinovou cestu. Na jižním cípu, vyhlídkovém místě, které neslo název "Curve ..." (už si nepamatuji zbytek), Hanka Z. ostatní ukecala, ať se jede ve vedru na vrchol. Na samotný vrchol Monte Calamita se však nebylo možné dostat, protože byl obehnán drátem. Další cesta vedla do sedla na jihozápadním cípu, kde ocásek chybně sjel k hřebčínu a od něj chybně dál k lomu. Musel se vrátit a doptáváním najel na cestu obtáčející poloostrov po západním pobřeží směrem sever. Na závěr se marně pokoušel překonat pobřežní části do Porto Azzurro. Nešlo to. A tak se musel nakonec vyšplhat zpět do Capoliveri. V přístavu Porto Azzurro ocásek narazil na všechny ostatní skupinky, které buď přístav již opouštěly nebo teprve dojížděly. Trasy ostatních skupin se v mnohém podobaly, i když z jejich vyprávění nebylo jasné, kdo všechno vyjel až nahoru na Monte Calamita.

Po návratu k autobusu někteří opravovali své bicykly, jiní se vydali hledat vhodnější místo na spaní a jiní jeli nakoupit zásoby vína.

Trasa (nákupní a hledačský dovětek ocásku): Capo Pini (55 m) - Spiaggia di Capoliveri (0 m) - Capo Pini (55 m) - Lacona (0 m) - Capo Pini (55 m) - Lacona (0 m)

Po večeři se autobus skutečně posunul do zátoky Lacona na parking, který se zdál nehlídán. Nebylo tomu tak. Majitel přilehlé restaurace nás vykázal, ledaže bychom si u něj dali všichni večeři. A tak jsme jeli do kempu. Řidiči celou cestu couvali a do kempu brankou najížděli téměř půlhodiny, neboť cestičky byly velmi úzké a bus dlouhý. Ale sedlo to. Opět teplá sprcha! Někdo šel do moře. Večer začala oslava, neboť Vláďa K. nákupy chtěl oslavit svůj svátek. Kluci hráli na kytary. Až teprve po druhém milém upozornění bezpečnostní služby (či policajta) jsme toho nechali.

Jak to viděla Olina Hrabánková: Ráno na WC na hřiště: konflikt se správcem. Snídaně vánočka s medem. Popojíždíme na mys Pini. Výhledové místo. Jedeme do města Capoliveri kde prohlídka a zmrzlina, kafe, foto. Parádní horizontální cesta kolem jižní části ostrova. Výhledy, květny žluté, sasanky, mateřídouška, kopretiny, plané růže. Oběd - krutí s vejci, chleba, víno, tatranka s výhledem ve stínu. S Táňou, Vládou, Jirkou Hamplem. Koně, vysílačky. Sjíždíme prudce do přístavu Porto Azzurro. Potkáváme Jirku M., Vládu K., Hanku Z. jak obědvají s vínem chianti. Sedíme na náměstí a pak se vracíme zpět k autobusu. Večeře - hovězí s rajskou, kolínka. Bus jede cca 5 km a my na kolech na louku u pizzerie, kde po nás chtějí útratu 10 euro na hlavu. Odjíždíme do pěkného kempu 8,5 euro na hlavu. Sprcha, večírek - svátek mají Vladimíři. Kytary, pohoštění. zpěvy. Jdeme spát.