Toskánsko a Elba 2005: 8. den - Riviera degli Etruschi (Toskánsko)

Další zastávka byla v neméně milém středověkém městečku Suvereto. A pak se stoupalo a stoupalo. Pavlovi H. nebylo nejlépe a i přes pomoc volil, ať se na něj vykašleme, že časem s Olinou dojedou. Na kopcích, které vedly příjemně po vrstevnici, se Ivo R. nakonec pro Pavla vrátil. A tak se další městečka Cassetta a Castagneto Carducci projížděla opět pospolu. Nebylo však moc času na prohlídky, protože se stíhal oběd.

Po obědě ve vedru se většině na kolo již nechtělo. Jediná kolo nevzdala gruppo Reif, která si vyjela zpět do městečka Castagneto. Ostatní přivítala pláž. Někdo trávil ve vodě, někdo pod slunečníky spal, později se hrál petang a pilo víno. Jirka M. si konečně skočil na rybí "polévku" cacciucco.

K dalšímu cyklistickému pokračování směr Cécine nedošlo. Po večeři se krám sbalil a nastal první dlouhý přesun až do Luccy. Tu jsme dostihli okolo 21. hodiny, takže byl ještě čas na hodinovou noční prohlídku a vínečko. Jeho konzumace nás ostatně provázela celou cestu a pokračovalo se v ní i po odstavení autobusu kousek za Luccou u benzínky. Však také ráno bylo krušné.

Jak to viděla Olina Hrabánková: Čtvrtek - ráno z parkoviště muzeu Etrusků, 3 hydranty jistí hygienu. Moře na pár metru. Filmování ostrého startu! Rovinatou krajinou jedeme pod městečko ... kde část lidí odbočuje do hor, městečka ... druhá část (Bobo, Horovi, Hampl) jedou rovinou. My se dereme přes kopce. Pavlovi stoupl tlak, bolí ho hlava, zaostává. Pomáhají mu kluci, podporují. Část Pavel odchodí pěšky. Náhorní cestou přejíždíme kopce, mnoho skupinek cyklistů. Na oběd přijíždíme s půl hodinovým zpožděním. Vedro. Po obědě jdeme na pláž, koupeme se, někdo spí, hrajeme petang, pijeme víno na pláži, slunce zapadá.... Vítěz Vláda K. a Hanka Z. K večeři kopec rybí pomazánky a pivo.