Mikuláš 2005: 2. den - Smědava

• Většina účastníků stihla snídani jentaktak. Ta začínala již v osm a končila v devět. Nakonec to tak striktní s tím časem zase nebylo. K dispozici zadarmo byl denní tisk.
  • Díky hrabošům byl začátek sportování stanoven na půl jedenáctou, ale byl zkrácen. I když díky následnému hrabání a mazání jsme nakonec stejně vyrazili v 10:30. (Na fotografiích je čas o hodinu posunut, fotograf neudělal korekci zimního času.)
  • Kdo namazal dobře, není známo. Spíše je známá plejáda běžkařů, kteří přemazávali. Kdo skatoval, nic neřešil.
  • Ke Kristiánovu kolem Jablonecké chaty a přehrady jsme jeli společně. Pak se spolek začal dělit. Zadní, pomalejší část mířila také na Čihadla, ale už ne na Smědavu.
  • Chata na Smědavě byla nacpaná, stála tu dlouhá fronta na jídlo. Měli dobré koláče.
  • Výstup zpátky ke Knejpě byl nepříjemný, protože špatná máza se projevila. Začalo mírně mrholit.
  • Od Knejpy až po Novou louku byla jízda parádní. Do Šámalky však z přední party téměř nikdo nedorazil. Škoda. Bylo by nás na následující bloudění více.
  • A začala noční show. Jak se ukázalo, roztrhané skupinky to braly každá jinudy. Většinou však špatně.
  • Sám se musím přiznat, že vzhledem k pozdní hodině, ale asi s pocitem, že ostatní jsou za mnou, jsem vybral až příliš dobrodružnou cestu - mimo stopy neznámým hvozdem. Po jeho opuštění - zcela náhodném - se nám na čele za zády zničehonic zjevila skupinka Znamenáčků "táhnoucí" za sebou "kufranta" Jirku Hampla. A bylo nás více! Informace, kde jsme, se množily. Bylo jasné, že bloudíme.
  • Po 20 minutách již téměř v 80 % tmě jsme narazili na další skupinku - cizích lidí. Ti od nás chtěli zásadní informaci: Kde jsou? Aspoň věděli, odkud sami jdou. Pokračovali jsme všichni společně.
  • Další cesta za přibývání procent temnoty probíhala po poněkud jasnější trase. Na silnici mezi Bedřichovem a Hraběticemi nás projíždějící školní skupinka ujistila, že již jdeme dobře. Ještě dolů z kopce, doleva, pak doprava a na další křižovatce nahoru. Tma byla 90 %.
  • Na chatě jsme byli první! Všichni však zdrávi nakonec dorazili. Poslední téměř v sedm večer.
  • Večer probíhal unaveně. Naložili jsme si individuálně mezi 20 až 40 kilometry.
  • Muzikanti opět hráli, ale únava a šrámy poznamenaly průběh večera.