Mikuláš 2007: Prezidentská bouda (Jizerské hory)

FOTOGALERIE ZPĚT

TrasaPrezidentská chata 840 m - Jablonecká chata - přehrada 800 m - Kristiánov - Rozmezí cca 983 m - Čihadla - U Knejpy - Čihadla - rozc. Ptačí kupy cca 1000 m - Hřebínek - Nová Louka - rozcestí pod Královkou - Prezidentská chata 25 - 35 km
  • v sobotu ráno svítilo slunce
  • šlapat se vydali pouze Bobo, Jirka a Věra H. a dvojice Hrabánků (ta to však v poledne otočila a vyrazila na běžky, když seznala, že terén je v pohodě)
  • od Prezidentské k Jablonecké jsme sešli, protože terén nebyl již delší dobu upravován a cesta byla zledovatělá, i přesto s sebou občas někdo švihnul
  • na rozcestí u Jablonecké chaty Vláďa K. a Jirka M. nabrali na své skaty bochánky klistru od nějakého blba, co je zanechal na cestě
  • závěr k přehradě se zpomalil, protože Ivana byla na lyžích po 15 letech
  • přes přehrady jsme šli pěšmo, zde sníh scházel, ale hřálo nám na cestu slunce
  • Jindra G. se utrhnul a jel si vepředu sám - jeho cílem byla chata Jizerka
  • zbytek vesele dupal přes Rozmezí a Čihadla ke kiosku Knejpa, kde naše čelo narazilo nečekaně na Šímovi. Podle všeho měli být vzadu. Pak se ukázalo, že šli od přehrady přímo nahoru, asi kolem Černého vrchu
  • rozhodli jsme se, že dál na Smědavu nepůjdeme kvůli frontám na jídlo
  • počasí se zhoršilo, slunce zašlo a tak se společným cílem stala Šámalka na Nové Louce
  • v restauraci byli opět překvapivě ti zezadu: Znamenáčkovi. Pak se ukázalo, že z Čihadel to vzali přes Kristiánov a ne Krásnou Máří. Nevydrželi však čekání ve frontě a jeli bez přestávky na chatu
  • ostatní vydrželi a nakonec si sednuli. Kdo si dál zemlbábu, tomu se prohnul žaludek
  • v 15:00 jsme zaveleli k odchodu, abychom nedocházeli za tmy jako přede dvěma lety
  • na rozcestí U buku jsme to vzali zkratkou, ale posléze také cestou necestou. Nešli jsme mimo cesty doslova, ale terén byl hardcorovej (crosscountry). I přes vodní překážky a zamrzlé stopy odmítla většina vystoupat ke Královce a vzít to podél silnice. Tak jsme pokračovali lesem
  • světla valem ubývalo a tak jsme na Prezidentskou dorazili na hranici světla a tmy
  • chvíli po čtvrté už tma byla
  • druhá polovina lidí na chatě ještě nebyla. Trojice pěšáků čekala na Královce, až je někdo vyzvedne. Byla asi společensky unavená, protože již v poledne si musela vzít taxík, aby se z Nové Louky dostala zpátky do Bedřichova
  • zážitky z trasy se vyznamenal hlavně Karel Z.: Skatoval, když se kolem něj prohnal nějaký klasik s výkřikem, uhni chrobáku!
  • večer hrály dokonce čtyři kytary
  • jinak hlavním tématem bylo, kdo má hrob a kdo ho nechce