Dolomity 2008: 3. den - via ferraty Nuvolau + Tomaselli / Nuvolau + Fanes

STRANA 1. J.MICHAL: NUVOLAU V.FANTA: TOMASELLI J.TRNKA: TOMASELLI ZPĚT
  • 11:40 za hodinu jsme dostihli rozcestník na jižním výběžku masívu Nuvolau a já se rozhodoval, zda-li se vydám vstříc hřebenové cestě s ferátou Ra Gusella. Zrazovaly mne od toho dvě věci: vrcholek byl v neprůhledném mraku a holky, které tvrdily, že je blbost do hory jít. Souhlasil jsem a pokračoval dál s nimi. Bylo totiž rozhodnuto, že jdeme až do sedla Giau, kde si dáme bombradino
  • 12:00 dorazili jsme k chatě Passo Giau (2236 m) a nadšeně vnikli do restaurace. Jasně, že jsme si dali kromě jídla bombardino, dokonce dvakrát, když jsme čekali na taxík. V průběhu oběda se strhla pekelná činěnice a nemělo vůbec smyslu pokračovat na druhou stranu masívu vstříc našim chrabrým chlapcům, kteří nakonec nevytáhli paty z baráku
  • 14:30 dorazili jsme na náměstí Cortiny d´Ampezzo, kde zrovna v dešti rušili sobotní závod automobilových veteránů. Ještě jsme stačili prohodit pár vřelých českých slov s českými řidiči vozů Škoda a Laurin-Klement, obejít střed městečka, okounět do výloh a na závěr usednout do kavárny a čekat na příjezd ostatních. Autobus měl sedlo Falzarego opustit až v 17:00
  • nečekali jsme až tak dlouho, i když polská servírka byla fajn. I všichni ostatní to kvůli dešti vzdali. Skupina ferátistů nikam nelezla a autobuse opustil sedlo Falzarego již v 16:00
  • 19:00 jsme již spokojení, osprchovaní, zabalení, najedení seděli u vína a čekali na odjezd autobus - domů, domů!
  • dojeli jsme bez problémů, nad ránem do Prahy a rozprchli se do svých domovů, aby někdo dospal, nebo šel nevyspaný do práce