Dolomity 2011 (17.) - 1. den: ferráty Ra Gusella a Averau

ZPĚT
  • 12:41 zastávka na chatě Nuvolau 2575 m, ke které v závěru bylo nutno zdolat krátký zajištěný hřebínek - asi ještě část ferráty Ra Gusella. Jarda V. se cpal wurstem, který si objednal i Zbyněk S.
  • 13:27 odchod od chaty Nuvolau. V první fázi se zvedla jen malá část, která chtěla stihnout ještě ferrátu Averau. Zbyněk S. už nepokračoval, rozhodl se dojet do Misuriny na kole a zmizel
  • 13:41 opět u chaty Averau 2413 m
  • 13:50 nástup ferráty Averau cca 2450 m. Líbě F. jsme musel půjčit lezecké vybavení, protože s sebou nic první den neměla. A tak jsem musel ubožáček lézt bez ničeho. Nic proti tomu, protože původně jsem si chtěl vzít první den s sebou jenom šrajtofli. Ale nebylo by to správné chování. Zato jsem večer na pokoji zjistil, že se mnou celý den "prošla" láhev červeného vína
  • 14:41 na vrcholu Averau 2649 m, kde stanuli kromě mne a Líby ještě Jana S., Jarda V., Vilma J. a Honza H.
  • 15:25 zpátky u nástupu ferráty Averau cca 2450 m
  • 15:50 u lanovky, Rif. Scoiattoli 2225 m, kde jsme narazili na zbytek skupinky od chaty Nuvolau. Dostal jsem informaci, že tudy prošla před hodinou skupinka vedená Vaškem S. a tak jsem hupsnul na lanovku a jel rychle dolů
  • 16:00 Rif. Bain de Dones 1889 m. Skupinka vedená Vaškem S. došla až 10 minut po mně. Vašek byl natolik hodný, že nám došel k autobusu pro pivo
  • 17:00 odjezd od Rif. Bain de Dones
  • 17:30 nabírání části lezců z via ferráty Giuseppe Olivieri u spodní stanice lanovky z Tofana di Mezzo v Cortině. Ale jenom části, většina již odjela na hotel
  • 18:00 Misurina. Před hotelem popíjeli vínečko Pavel S. a Honza N. Hned jsme se k nim s Vaškem přidali. Ale sedli jsme si na jednu stranu a praskla pod námi dřevěná lavice
  • 20:00 večeře a další program už byly standardní
  • a na závěr ještě jedno PŘEKVAPENÍ! Cesta (kuloár), kterou jsme zdolali pod vrchol Ra Gusela, není ferátou. Možná kdysi byla, což by naznačovaly zbytky jištění. Oficiální ferrata má nástup ještě kousek směrem k Cinque Torri. Ale je nudná, takže my jsme v každém případě vyzkoušeli "její" dobrodružnější podobu. Závěr pod chatou Nuvolau je samozřejmě již shodný