Les Deux Alpes / rok 2000

POSÁDKY




Ford Mondeo: 4x J.Jiroudek, Milada, J.Krejča, I.Janouchová
Škoda Felicia Combi: 4x Haeringovi
VW Transporter: 4x J.Michal, L.Michalová, K.Michal, K.Špálová
Ford Escort: 3x I.Reif, H.Reifová, D.Requette
Audi: 2x  J.Mojka, H.Junková
Audi: 1x  P.Requette (přijel sólo z Paříže)

VOLBA TRASY







* Z několika možností, kudy přejet Švýcarsko na cestě do Francie, byla nakonec zvolena varianta přes Karlsruhe a Basilej. Naopak byly zamítnuty varianty přes Mnichov a Bregenz či přes Stuttgart a Zűrich. Z hlediska délky jsou všechny tři varianty srovnatelné, rozdíl činí maximálně 50 kilometrů. Pro variantu přes Basilej hovořila jistota nejdelší dálniční vozovky.
* Ve hře byla ještě varianta vyhnout se Švýcarsku přes Francii. Tuto variantu nakonec kvůli nejistotě nákupu švýcarské dálniční známky zvolil Honza Haering. Podle výpočtu byla tato varianta kvůli dražšímu mýtnému na francouzských dálnicích dražší než přejetí Švýcarska. Z praktického hlediska se zase tato varianta ukázalo jako nejprůchodnější. Podle Honzy byla dálnice po celé délce volná.
* Přejezd přes Itálii nepřicházel vůbec v úvahu. Nejdelší a finančně nejnáročnější.

PRŮBĚH CESTY














Sraz účastníků byl v Rozvadově v sobotu 11. března 2000 v 01:00 nad ránem. Proběhl téměř bez problémů až na Honzu Haeringa, který minul parking s McDonaldem a jel rovnou na hranici. Tím se ostatním ztratil, protože si vypnul mobil a nebylo mu možno sdělit, kde je příští společná zastávka. Ta se odehrála po dalších 400 kilometrech na dálničním odpočívadle Rasth. Renchtal (Strassbourg) v 6:00. Svítalo. Do té doby vůz Reifových již jednou zakufroval. O Honzovi H. nebyly žádné zprávy. Naštěstí jej náš vůz těsně před švýcarskou hranicí potkal, tak jsme se dozvěděli, že Honza míří na Mulhouse a jede přes Francii. Ostatní se dostali po spojení dálnic od Basileje a Zűrichu před Bernem do stojící kolony, která se začala rozjíždět až u Laussanne. Časová ztráta byla minimálně hodina. Další společná zastávka se odehrála na hranici za Ženevou. Odtud se tři posádky vydali po normální silnici přes kopec a městečko Cruseilles. Pro zpestření. To jsme ale neměli dělat. V městečku byl totiž kruhový objezd a jeden semafor a to stačilo na to, aby to zablokovalo silnou místní dopravu. Přejezd této "zkratky" přes kopec cca 25 kilometrů dlouhé nás stál další hodinu. Ještě že jsme nespěchali. Za "odměnu" jsme viděli z aut výjimečný most Ponts de la Caille. Honza Mojka na nás čekal už přes dvě hodiny za Annecy na odpočívadle. Když už to téměř nevydržel, tak se naše tři "zbylé" posádky objevily. Další sraz byl už nahoře, v Les Deux Alpes. Za Grenoblem při vjezdu do údolí Oisans se zase začaly tvořit kolony, ale naštěstí do nebylo tak hrozné. Michalovi a Mojkovi se rozhodli v le Bourg-d´Oisans navštívit supermarket a chviličku po nich dorazil "ztracený" Honza Haering. Všechny posádky dorazily do střediska kolem 16. hodiny. Cestu jsme zpestřili tím, že každá posádka dostala kazetu se šesti "novými" písněmi a měla za úkol je šprtat.

ITINERÁŘ PRAHA - NŰRNBERG - KARLSRUHE - BERN - GENEVE - GRENOBLE - LES DEUX ALPES

Jízdy jedné z posádek (Michalových), která byla velmi podobná jízdě ostatních.
Místo Komunikace Tacho Realita Čas Poznámky
Praha E50/dálnice D5 4287   23:15 Odjezd z Újezda, v Plzni byla 20 km objížďka
Benšovice ? -"- 4414     nákup nafty: 51 litrů/1100 Kč
Kateřina -"-     01:15 sraz posádek, H.Haering minul a jel dál
Rozvadov-Waidhaus (SRN) E50/silnice 14 4454   01:45 hraniční přechod
Wernberg-Köblitz E50/dálnice A93 4489   02:15  
Schwandorf-Fronberg E50/silnice 85 4513   02:30  
Amberg 0Ost E50/dálnice A6 4529   02:38  
Nürnberg Ost AB Kreuz E50/dálnice A6        
Heilbronn, Weinsberg Kreuz E41/dálnice A81        
AB Kreuz Walldorf E35/dálnice A5   515 05:05  
Rasth. Renchtal (Strassbourg) -"- 4898   05:55-06:45 sraz posádek bez H.Haeringa
Freiburg cca -"-       Michalovi míjejí H.Haeringa, ten mobilem sděluje, že jede přes Francii 
Rasthaus Bad Bellingen E35/dálnice A50        
Basel (SUI) E35+25/dálnice N2 5025   07:50 hraniční přechod: 960 Kč dálniční známka
pumpa ?   5038   08:05 nákup nafty: 114 SFR, téměř 70 litrů
Egerkingen E60/dálnice N1 5069   08:28 zácpa téměř až k Bernu
Vevey E25+62/dálnice N9+12        
Lausanne E25+62/dálnice N1 5236   10:25  
St. Julien (FR) E25/dálnice A40 5303   11:30 sraz posádek bez H.Mojky, ujel dopředu
Cruseilles         přejezd po vedlejší silnici v úděsné frontě
Annecy E712/dálnice A41       návrat na dálnici
parking za Annecy -"-       sraz s H.Mojkou, ten jede s Michalovými
Chambéry -"-       péage 29 FRF
Grenoble (směr Briancon) E712/dálnice A51       péage 29 FRF
Echirolles le Pont-de-Claix silnice N85 5448   13:30  
Vizille silnice N91        
le Bourg-d´Oisans -"-       supermarket, objevuje se H.Haering
Du Chambon silnice D213        
Les Deux Alpes   5516   15:30 ? první na místě byli Jaromír a Ivo, Pierre dojel navečer

JEDNODENNÍ LYŽAŘSKÝ VÝLET DO SERRE CHEVALIERE

Jeli jsme pouze dvěma auty, protože jela pouze grupa kolem Honzy Haeringa, Dana s Pierrem a já. Více zájemců nebylo. Až po La Grave je silnička úzká. Nepříjemné jsou i tunely, jejichž problémem bývá nenakreslený střední pás a žádný obrubník při stěně. To je pro orientaci řidiče velmi nepříjemné. Výjezd do sedla Lautaret a sjezd z něj do Serre Chevalier je již veden po příjemné široké silnici. Při návratu měl Pierre naštěstí pouze mírnou nehodu.

Les Deux Alpes 1670 m silnice D213 5516 09:00
du Chambon 1040 m silnice N91    
La Grave 1450 m      
Col du Lautaret 2058 m      
Serre Chevalier 1400 m     10:00 - 17:00
Col du Lautaret 2058 m      
La Grave 1450 m      
du Chambon 1040 m silnice D213    
Les Deux Alpes 1670 m   5634 18:00

ITINERÁŘ LES DEUX ALPES - PRAHA

Honza Mojka odjel již v pátek navečer. Druhý vyrazil Jaromír, v sobotu kolem 10:30, po něm za další půlhodinu my, ale zamířili jsme nakupovat do města. Původně jsem se chtěli minimálně půldne zdržet a opalovat se, ale zatáhlo se. Reifovi a Haeringovi (Honza zase mířil do Francie) vyrazili asi kolem 11. hodiny. Po sjetí dolů na silnici N91 začala již záhy kolona, která stála a stála. To způsobilo asi hodinové zpoždění. Auta jela individuálně. Společné zastávky se nedělaly. My jsme zajeli ještě jednou na nákupy do Annecy. Mezi Bernem a Basilejí se začaly opět tvořit kolony. Při překročení německé hranice začalo lít jak z konve. My jsme párkrát zavolali pro orientaci, kde jsou ostatní. Byli většinou tak 100 km před námi i více. Přesto v okamžiku, kdy nám došla nafta na hranicích v Rozvadově, se ukázalo, že auta jsou za srovnaná nedaleko od sebe a všechna ještě před Plzní. Ivo se kvůli našemu nedostatku vracel. Ani ne 10 minut poté, co jsme s ním dohodli help, se na hranici objevil "ztracený" Honza Haering.
Jízda jedné z posádek (Michalových), která byla do jisté míry podobná jízdě ostatních.

Les Deux Alpes silnice D213 5634 11:00 Michalovi jeli nejdříve do města nakupovat boty
Du Chambon silnice N91     po pár kilometrech se utvořila pomalu se sunoucí kolonaaut
le Bourg-d´Oisans
-"-
    teprve po výjezdu z tohoto města se auta znovu rozjela, občas se ale ještě na krátko stálo
Grenoble dálnice A51 5723 13:30 nákup nafty: 16,1 l/90 FRF
Chambéry dálnice A41     péage: 29 FRF
Annecy -"-   14:35 vjeli jsme do města kvůli nákupům potravin, péage: 23 FRF
Annecy / Carefoure
      Ivo byl na Annecy Sud, při výjezdu z města jsme platili dalších 31 FRF, přitom ze Chambéry při přímé jízdě to stálo pouze 46 FRF
Area klidu za Annecy   5818 15:30-16:00 přestávka na jídlo
?       péage: 10 FRF
St. Julien (FR) E25/dálnice A40     hranice
Genéve E25/dálnice N1     nákup nafty: 30 SFR/21,6 l // 1,389 SFR/1 l
La Cote
  5920
17:00
přestávka, výměna řidičů, cca 34 km za Lausanne, Ivo hlásil, že je již 60 km před Basilejí, cca 100 km před Michalovými
Bern E25/dálnice N12      
Häreningen (Derendingen) E25/dálnice N1 6111 18:45 od tunelu začaly značné fronty aut
Basel (SUI) E35+25/dálnice N2 6155 19:20 hraniční přechod, nákup nafty: 60 DEM/38 l // 1,56 DEM/1 l, cesta dále až k Heilbronnu pokračovala v dešti, chvílemi slejváku
Karlsruhe E35+52/dálnice A5      
AB Kreuz Walldorf -"-      
Rasthaus Hohenlohe E50/dálnice A6 6482 22:25 nákup nafty: 16 l/25 DEM // 1,53 DEM / 1 l
cca 40 km před Nürberngem       Ivo hlásí, že je před Ambergem, cca 50 km před Michalovými
Amberg Ost
E50/silnice 85
    hledáme pumpu pro jistotu, později se ukáže, že dalších cca 250 km žádná na cestě není, až v ČR
Schwandorf-Fronberg E50/dálnice A93      
Wernberg-Köblitz E50/silnice 14      
Rozvadov-Waidhaus (SRN)


  6725


24:00 (00:55)


cca 5 km před přechodem se začíná auto cukat, dojíždíme v pohodě na přechod, ale po odbavení auto s sebou cukne, stačíme dojet pár metrů za přechod a je konec, SOS Ivovi o pár minut dříve, než hranicí projede H.Haering (dojede k pumpě a hlásí, že mají 5 l kanystr, to už má ale Ivo načerpáno), cca 6 l/150 Kč
Kateřina   6731 01:42 nákup nafty: 11 litrů/250 Kč
Plzeň E50/město/D5     nákup nafty: 51 litrů/900 Kč
Praha   6809 03:15 dojezd na Újezd

KOLIK STÁLA DOPRAVA

Na základě jízdy jedné z posádek (Michalových), která už nemusela být podobná jako u ostatních.
NAFTA - NÁKUPY


* v Kč: 1100 + 250 + 900 + 150 = v Kč 2 400,-
* ve SFR: 114 + 30 = 144, tj. v Kč 3 168,-
* ve FRF: 90, tj. v Kč 495,-
* v DM: 60 + 25 = 85, tj. v Kč 1 615,-
PÉAGE / MÝTO * ve FRF: 29 + 29 + 23 + 29 + 31 + 10 = 89, tj. 830,-
DÁLNIČNÍ ZNÁMKA * švýcarská dálniční známka 960,-
DOPRAVA CELKEM
* cena 9 500,- Kč
* cena na 1 osobu 2 375,- Kč
SPOTŘEBA VOZU





* celkem nafty: 285,85 litrů
* celkem zaplaceno: 7 528,- Kč
* celkem ujeto: 2 631 km
* průměrná cena 1 litru nafty: 26,33 Kč
* spotřeba na 100 km: 10,81 litrů
* počáteční odhad: 7 l / 100 km á 22 Kč, tj. 140 Kč/100 km
* skutečnost: 10,8 l / 100 km á 26,50 Kč, tj. 286 Kč/100 km

POTŘEBA PENĚZ



* péage a nafta FRF: 200 FRF
* známka + nafta Kč: 3 000 Kč
* nafta SFR: 150 SFR *)
* nafta DM: 100 DEM
* parking FRF: 100 FRF

POZNÁMKA
Všichni doporučují kupovat pohonné hmoty ve Švýcarsku, protože je zde nejlevnější. Řidič však musí mít k dispozici drobné papírové bankovky, protože v noci zde velmi často fungují pouze benzínové automaty.