Všeruby 18.-20. července 2014

ZPĚT

1. den: pátek večer - 18.7.
- sraz v pensionu ve Všerubech probíhal hlavně po telefonu,
- chvíli po poledni dorazili Mojkovci a oznamovali, že začínají popíjet,
- později dorazili Jarda s Radkou a teprve kolem sedmé Jirka s Lídou, protože koukali na dojezd Tour de France,
- zbytek večera byl normální, u šampaňského, vína, piva a bazénu.

2. den: sobota - 19.7.
- odjezd na výlet začal v 11:30. Do té doby si Jirka s Lídou stačili projít Všeruby,
- do Lomečku u Starého Klíčova - viz mapa - jsme museli oklikou, protože železniční trať před Kdyní byla zatarasená vlakem,
- Lomeček vypadal fajn, do podvodní komory sestoupili pouze Jarda, Radka, Jirka a Lída. Ostatní drželi místa v hospodě a že se kouknou na fotky. Pod vodou bylo vidět čudlajs,
- turistická čtveřice (Jirka, Jarda, Lída a Radka) odjela směr Špičák s cílem okouknout Čertovo a Černé jezero - viz mapa,
- na sjezdovkách pod Špičákem probíhaly závody ve sjezdu na horských kolech,
- v lesích okolo tisíce metrů nad mořrem bylo o kousek příjemněji, akorát že nikde na trase nebylo k mání pivo. U Černého jezera měl stánkař aspoň limonády a zmrzliny,
- zpátky jsme šli po žluté, cesta byla v pohodě, ale po asfaltu,
- po návratu do penzionu jsme natrefili na druhou část výpravu, která lehce nakoupila v Německu a těžce v penzionu. Kdekdo už měl pod čepicí,
- Jarda nakonec na kytaru nehrál, protože v penzionu probíhala svatba a byl bordel až do rána. Ke konci dělali větší bordel Mojkovci.

3. den: neděle - 20.7.
- řádiči se docela rychle vzpamatovali, takže jsme se u snídaně rozloučili a turistická čtyřka vyrazila zdolávat kopečky nad Kdyní - viz mapa, kde Jirka vojančil,
- nejdříve jsme autem dobyli Koráb (cca 780 M), vylezli prádelnou na rozhlednu a koukali po okolí,
- sešoupli jsme se vozy níže a vyrazli ke zřícenině Nový Herštejn. Túra cca 3 km,
- další přesun auty a parking v Podzámčí. Dalším cílem byla zřícenina hradu Rýzmberk. Túra cca 3 km,
- na hradě už věděli, že jsme opustili Všeruby. V místní Rýzmberské hospůdce totiž úřadoval člověk, který seděl v pátek vedle nás na terase penzionu,
- cestou domů jsme se zastavili na jídlo v Přeštici a po jídle se rozloučili.