Balt 2023: Stralsund + Šwinoujščie / 1.8.

 
balt2023_den04.png (1561416 bytes)Trasa:
1. auto: Štětín - Stralsund
2. Stralsund - Šwinoiujščie
  • 09:30 Szczecin odjezd (673 km), nákup benzínu u Orlenu 51,7 l á 345,87 Zl. Program tohoto dne poznamenalo pár detailů: počínaje 4. dnem akce jsme museli řešit ubytování dopředu. Také jsme se rozhodli, že 4. den se ještě ubytujeme v Polsku. Kvůli větší láci i levnějšímu benzínu. než definitivně přejedem do Německa. Kvůli blbému počasi dopoledne byl zrušen bike a místo toho zvolena návštěva Stralsundu. Přitom jsme mohli navštívit Wolgast a Anklam. Chyba. Velká zajížďka
  • 12:30 - 14:30 Stralsund - hanzovní město, skvost severoněmecké architektur, památka UNESCO nás přiviítala kolony aut v centru. Minimálně půl hodina motání. Nakonec jsme zvolili parkovací dům u nádraží. Mraky se honily. Před deštěm nás zachraňovaly kostely. Na Alt-marktu jsme zasedli k pivu. Před docela dlouhým návratem na polské území. Cesta podél německého pobřeží a průjezd letovisky byl úmorný. Spousta aut, semaforů, lidí. Aspoň že počasí začalo moudřet
Stralsund (švéd. Strålsund, lat. Sunnonia) je město na úrovni okresu na severovýchodě Německa, ve spolkové zemi Meklenbursko-Přední Pomořansko. na pobřeží Baltského moře při úžině Strelasund, která odděluje ostrov Rujána od pevniny; od roku 1936 překonává úžinu hráz se silničním a železničním mostem. Stralsund má 58 000 obyvatel. Již v roce 1525 většina občanů Stralsundu konvertovala k protestantské víře a město udávalo tempo reformace pro celé severní Německo. Město bylo jediným severoněmeckým městem, které se dokázalo během 30. leté války ubránit vojsku Katolické ligy, vedenému Albrechtem z Valdštejna. Poté následovalo téměř 200 let příslušnosti k Švédskému království jako součásti švédského Pomořanska. Město bylo ve 2. světové válce aktivní základnou námořních sil NSDAP a po válce se dostalo do sovětské okupační zóny. Následně bylo až do roku 1989 součástí Německé demokratické republiky. DETAILY ZDE