Balt 2023: Stralsund + Šwinoujščie
/ 1.8.
Trasa:
1. auto: Štětín - Stralsund
2. Stralsund - Šwinoiujščie |
-
09:30 Szczecin odjezd (673 km), nákup benzínu u Orlenu 51,7 l á
345,87 Zl. Program tohoto dne poznamenalo pár detailů: počínaje 4.
dnem akce jsme museli řešit ubytování dopředu. Také jsme se
rozhodli, že 4. den se ještě ubytujeme v Polsku. Kvůli větší láci
i levnějšímu benzínu. než definitivně přejedem do Německa. Kvůli
blbému počasi dopoledne byl zrušen bike a místo toho zvolena návštěva
Stralsundu. Přitom jsme mohli navštívit Wolgast a Anklam. Chyba. Velká
zajížďka
- 12:30 - 14:30 Stralsund - hanzovní město, skvost severoněmecké
architektur, památka UNESCO nás přiviítala
kolony aut v centru. Minimálně půl hodina motání. Nakonec jsme
zvolili parkovací dům u nádraží. Mraky se honily. Před deštěm
nás zachraňovaly kostely. Na Alt-marktu jsme zasedli k pivu. Před
docela dlouhým návratem na polské území. Cesta podél německého
pobřeží a průjezd letovisky byl úmorný. Spousta aut, semaforů,
lidí. Aspoň že počasí začalo moudřet
Stralsund (švéd.
Strålsund,
lat. Sunnonia) je město
na úrovni okresu na severovýchodě Německa, ve spolkové zemi
Meklenbursko-Přední Pomořansko. na pobřeží Baltského moře
při úžině Strelasund, která odděluje ostrov Rujána od
pevniny; od roku 1936 překonává úžinu hráz se silničním
a železničním mostem. Stralsund má 58 000 obyvatel. Již
v roce 1525 většina občanů Stralsundu konvertovala k
protestantské víře a město udávalo tempo reformace pro
celé severní Německo. Město bylo jediným severoněmeckým městem,
které se dokázalo během 30. leté války ubránit vojsku
Katolické ligy, vedenému Albrechtem z Valdštejna. Poté
následovalo téměř 200 let příslušnosti k Švédskému
království jako součásti švédského Pomořanska. Město
bylo ve 2. světové válce aktivní základnou námořních sil
NSDAP a po válce se dostalo do sovětské okupační zóny.
Následně bylo až do roku 1989 součástí Německé
demokratické republiky. DETAILY
ZDE |
|