Expedice 2017: Od Alp k Jadranu
ATRAKTIVITA |
Nabídky CK sice vyjmenovávají kdejakou památku
a zajímavost cestou (např. zámky Hellbrunn
a Anif ,
vodopády Gollinger Wasserfall ,
hrad Hohenwerfen
aj.), ale je to spíše fakultativní záležitost. Jejich návštěva je obtížně
proveditelná. Zejména kvůli časovým možnostem. Nebývají
mnohdy přímo na trase, nebo k nim vedou náročné odbočky. Na
vážnější prohlídku už vůbec není čas. Kilometráž sice
odpovídá rozpisu, ale většina našich cyklistů naměřila vyšší
kilometrážní hodnoty. Ne že by trasy byly na knop, ale zájemce
o pomátky a historii se musí spokojit spíše s cyklistickým
projetím historických měst a nahlédnutí do kostelů.
Záleží tedy na pojetí účastníků. Stačí-li mi příroda,
větší kilometráž a památky jdou bokem, bude účastník
spokojen. Kdo chce setrvat a více cestou poznat, nebude úplně
spokojen. Těm by jistě více vyhovovalo zkrácení etap. Pokud
je ovšem špatné počasí, pak první skupině zbyde jen
kilometráž. |
PRŮVODCE |
Mnozí účastníci se stěžovali, že
průvodce nepodává během tras výklady. Takže! Za prvé CK nic
takového neslibuje. A za druhé to ani při delších etapách
nejde kvůli různosti tempa účastníků. To by musela jet velká
skupina pospolu a na sebe čekat. Těžko představitelné. Z
tohoto pohledu byla činnost průvodce v pořádku. Výklad byl
logicky proveden večer a ráno. |
DOPRAVA |
Bývá tou záležitostí, která lidem kazí část dovolené. V případě
zájezdu Od Alp k Jadranu je první přejezd krátký a ani návrat
není přehnaně dlouhý.
|
UBYTOVÁNÍ |
Někteří účastníci si občas stěžovali, že ubytování
nebylo na výši. Holt kdo je zvyklý na **** a ***** spokojený být
nemohl. Jinak bylo vše v pořádku až na uložení kol v Grado
Pineta, kde byly stroje vystaveny bouřce.
|
CO JINAK? |
Protože patřím k těm, co mají rádi vedle cyklistiky také poznávání,
byl bych pro zkrácení etap (přitom osobně mne délka 80 km denně
nevadí). Bohužel 2. a 3 cykloetapu nelze zatraktivnit v případě,
že je špatné počasí (což se nám v r. 2017 stalo). Jediná
atraktivita - okolní hory - pak nejsou vidět. Z tohoto pohledu je
italská strana zajímavější i proto, že jízda po trati
Pontebanna je atraktivnější než jízda podél řeky Salzach,
která je zakryta stromy. Přírodní atraktivitu ztrácí až závěr
v Itálii, který probíhá v říční deltě. Naštěstí je co
navštěvovat. Osobně se klidně vykašlal na dojezd k moři u
Grada. Byl jsem tam dvakrát a vždy to stálo za pendrek. Trasa
kolem Lagun směr Monfalcone je vytvořena spíše pro cyklistické
nenechavce. V ptačích rezervacích však ptáky moc neuvidíte.
Asi bych skončil v Aquileii, kam bych situoval jízdu poslední
den. Tíím by se získal jeden den navíc podél celé trati. Vždy,
když se skončí v místě s památkami, je větší prostor na pěší
prohlídku, která dává šanci si místo v klidu a podrobně prohlédnout.
|
|