Via ferraty 2017: 2. den - Alpinisteig / Sexten

FOTOGALERIE ZPĚT

Ferrata Alpinistaig: Klasická varianta od chaty Dolomitenhof (1454 m): čas 7:30 (ferrata 2:30), výstup 1270 m, sestup 1270 m. Lanovková varianta od chaty Rudi htt. (2000 m): 6:00 (ferrata 1:30), výstup 700 m, sestup 700 m nebo 1270 m
  • dojezd do Toblachu neměl chybu. Přestože bylo brzo, mohli jsme na pokoje. A chvilku se natáhnout po jízdě busem
  • a pak už hurá zdolat "lehkou" ferratu Alpinisteig alias Alpiniweg alias Strada degli Alpini. Má dvě oddělené zajištěné části: západní část na boku vrcholu Hochbrunner a severní část propojující dvě sedla, Elferscharte a Sentinella vrcholu Elfer. Obě dvě části se dají zdolat samostatně. Zbyněk S. s Michalem S. naplánovali dlouhý okruh na boku Hochbrunneru. Já si pro sebe říkal, že bych mohl zdolat nedokončenou severní část. Tu jsme v roce 2001 neprošli
  • a neprošel jsem ji ani letos. Sněhové podmínky byly ještě horší než kdysi. Navíc jsme si museli trasu prošlápavat a hledat trasu. Díky Robertovi Mílovi, který šel vepředu, pomocí jeho fištrónu, navigace, viditelně zasněžené lajny a semtam viditelným terčíkům byla trasa nakonec dobře projita. Vepředu nás šlo 5. I ten poslední ještě cestu pošlapával cestu. Trasa, která byla propočtena na 6 hodin, trvala 9!
  • bohužel s Elim jsme si nechali návleky na pokoji a to byla chyba. Sníh nám stále padal do bot, takže jsem časem šli v mírném studeném rybníčku. V zářezu ferraty byl sníh lehce namrzlý, takže při prošlapování řezal do holých holení. Aspoň těžší postavy. Eldu často sněhová krusta udržela nahoře
  • kromě toho počáteční výstup do sedla Elferscharte nebyl žádným medíčkem, neb sníh na suťovisku ujížděl, viditelnost trasy mizerná a řetězy občas pod sněhem. Aspoň že bylo krásné počasí!
  • na chatě Zsigmondy jsme při pivu konstatovali, že program 3. dne, tj. Sextener Rotwand a ferrata Zandonella je asi za těchto podmínek velmi obtížně ke stíhání. Je posazena výše než Alpinisteig a tím pádem hrozilo, že v ní bude ještě více sněhu. A s tímto názorem jsme slezli k autobusu. Stíhali jsme čas odjezdu (18:30) s rezervou, i když jsme si mysleli, že u něj budeme daleko dříve. Poslední z ferratistů došli na poslední chvíli, jen pár minut před odjezdem
  • lehká trasa! Kdeže loňské sněhy jsou! Kdejaký účastník hlásil leháro na další den. Však se také po večeři žádné masové ejchuchů nekonalo (naštěstí jsme si to další večer vynahradili). Kdekdo zalezl nedlouho po večeři na pokoj