Interiér kostela je zachovaný v původní podobě, s řadou předmětů vnitřního vybavení. Vnitřní stěny jsou obedněny prkny, spáry mezi nimi překrývají laťky. Poněkud netradiční je kazetový strop lodi, členěný pravoúhlými obrazci z lišt. Strop je podepřen dvěma sloupy. Architektonickým skvostem je dřevěná klenba kněžiště - napodobuje pravou klenbu, ve střední třetině tvoří plochý strop. Klenba je zdobena mělkými kazetami, na jižní straně je obohacená dvěma lunetami. Inspirací byla s jistotu klenba kostela sv. Jana Křtitele ve Velkých Losinách. Na západě je umístěn vestavěný kůr. V sakristii je trámový strop. V lodi je dochovaná dlažba z velikých ploten z krupníku, kněžiště bylo předlážděno (1842).
Vnitřní vybavení
** gotický zvon neznámého stáří z původního kostela
** kropenka ze 2. poloviny 16. století (tedy rovněž z původního kostela), ve sbírkách OVM Šumperk
**
stříbrný kalich ctností (1614), darován Přemyslavem II. ze Žerotína, dnes ve sbírkách OVM Šumperk
renesanční křtitelnice (1615), překrásně zdobená, ve sbírkách OVM Šumperk
**
raně barokní obraz Máří Magdalény, darován roku 1657 zdejším rychtářem Valentinem Gabrielem, autorem je zřejmě místní malíř Georg Bernhart
**
nový oltářní obraz Archanděla Michaela (1670)
**
obraz Nejsvětější Trojice (1717) na levém průčelí kněžiště, pochází z tehdy zrušené kaple Svaté Trojice nad Maršíkovem, dar
** hraběnky Ludviky, matky Jana Jáchyma ze Žerotína
**
rokokový (hlavní) oltářní obraz Archanděla Michaela (Ignác Raab, 1782)
**
rokokový boční oltář Panny Marie
**
rokokový boční oltář svatého Jana Nepomuckého
**
rokoková kazatelna
**
rokoková socha Piety (18. století), ve sbírkách OVM Šumperk
**
unikátní barokní varhany od králického varhanáře Kašpara Weltzela z roku 1776; pozitiv bez pedálu s šesti manuálovými hlasy. Byly restaurovány v roce 1973 v Krnově, pouhé tři z 315 píšťal byly nahrazeny kopiemi.
**
sošky adorujících andělů (1843, sochař Bernard Kutzer)
**
lidové předměty - dvoukřídlá skříň pod kruchtou, věšáky na kruchtě atp.