Šlapárna jako za stara 2000: 2. den - Krušné hory

STRANA 2. FOTOGALERIE ZPĚT

Trasa: Klášterec n. Ohří / Aquapark 300 m - červená - Lužný / restaurace U slunce 7 km - Perštejn / Svátkovi 2 / 9 km - modrá - Perštejn zříc. - Údolíčko 3 / 12 km - Kamenné - Měděnec 800 m / 3 / 15 km - červená - nákl. Měděnec 1,5 / 16,5 km - modrá - Klášterec n. Ohří / zámek 6,5 / 23 km - Klášterec / ČSD 300 m / 2 / 25 km

Snídaně proběhla v příjemném restauračním prostředí, protože po ránu jsme byli jediní, kdo byl vzhůru snad v celém Klášterci. Samozřejmě vedle personálu. Majitel nám připravil hemenex a někteří dokonce zbaštili dvě dávky. V 10:00 jsme vyrazili. Bylo chladno, obloha se zatáhla, když brzy ráno bylo velmi modrá. Nejdříve jsme sešli do staré části Klášterce, k zámku a parkem jsme se vydali směr Perštejn, k rodišti Marie S. Druhá zastávka v Klášterci patřila lázeňskému středisku Evženie, kde si někteří nabrali Klášterní vodu nebo vodu Evženku. Ta byla silnější. Vláďa Svátek však velel Vpřed! hostinec U slunce, kde prý bude záhy pivo. Šlapali jsme podél řeky Ohře, od vody táhlo, slunce se nechtělo stále prodrat mraky. Asi po čtyřech kilometrech Vláďa pravil, že pivo je již za rohem. Tím nám vytřel zrak, my jej čekali už před dvěma. Jak se však ukázalo ve vesničce Černýš, hostinec byl blízko, ještě však stále za kopcem! Ve vesničce Lužný už skutečně byl. Vstup do této vesničky vypadal skutečně dobře, protože restaurací zde bylo několik. Vláďa však pravil Slunce! Bylo poledne, všichni si dali Gambrinus, ne Louny! Bohužel jsme se zakecali s kocourem Mikešem a k odchodu došlo až ve 13:00. To byla těžká časová ztráta, která poznamenala zbytek dne.

A to jsme měli před sebou ještě návštěvu Maruščina rodného baráčku, kde jsme dostali domácí buchty s džemem, rozloučili se s Vláďou, který další výstup rozumně odmítnul, a ve ztenčené skupině vyrazili po modré směr zřícenina Perštejn. Bylo 13:30. Na vrcholek Krušných hor jsme měli sedm kilometrů, převýšení téměř 500 metrů a málo času. Cílem bylo dorazit na vrchol aspoň za 1:30. To znamenalo být na  hřebeni v 15:00. Třicet minut až hodina na oběd a úprk dolů do Klášterce na vlak. Jiná šance nebyla.