Šlapárna jako za stara 2005: 1. den - Radeč
Trasa: st. Zbiroh - zelená - Malý Újezd 1 km -
vrch Bukov 572 m - Plískov 3 / 4 km - Rovný - červená - tvrziště
Rovný 1,5 / 5,5 km - Lhota pod Radčem 3 / 8,5 km - červená -
Hrad (Mitrvald) 680 m, 2 / 10,5 km - Těškov 4,5 / 15 km -
silnice - Mýto 3,5 / 18,5 km - silnice - Cheznovice
RS Svatý Štěpán/Štěpánský rybník 5 / 23,5 km |
- Den začal rychle. Žena (Lída) mě probudila v 7:40 s
dotazem, jestli bych neměl jít na vlak. Ten jel v 7:55 z Dobřichovic.
3 minuty mytí, 2 minuty oblékání, 2 minuty dopakování,
1 minuta obutí a opuštění domova, 30 vteřin návrat pro
bundu, jejíž krátké neúčasti na výletě si opět všimla
Lída.
- Na peróně čekali lidi. Skvělé! Telefonický dotaz, v
kterém vagóně Voltek sedí? V prostředním, vlak zrovna
vyjel z hlavního nádraží. Tlampač v Dobřichovicích vzápětí ohlásil
40minutové zpoždění. Nakoupil jsem noviny, polomáčené
sušenky. A semtex, abych se napil a ne vyhodil České dráhy
do povětří. Mezi sousty typické snídaně jsem si
povídal se sousedkou, "mladou" Ondrouškovou,
kdysi dítě našich táborů. Jí jel vlak na
Prahu přesně.
- Vlak s Voltkem přijel přesně: o 40 minut později. Jak
dráha řekla. V Berouně nás čekal přestup. Náš přípoj
dál byl dávno v čudu. Bral nás rychlík Praha-Plzeň. Ozvaly se
dotazy, proč jsme nejeli tímto vlakem? Sraz by byl o
hodinu později! Snažil jsem se jim vysvětlit, že do
rychlíku se v Dobřichovicích nedá nastoupit. Někdo vrtěl
nechápavě hlavou dál. Z toho plyne ponaučení:
Kdyby dráha jezdila včas, ubylo by velké množství blbých
dotazů.
- Nádražní budova Zástavka Zbiroh zažila
kdysi dávno bohaté časy. Leč hodně dávno. Zelená
turistická se zelenala 50 metrů zpět ku Praze, prošla
pod dálnicí, minula dům s trojím parožím a plotem z
kol žebřiňáků. Prošli jsme po hrázi vypuštěného
Dvorského rybníka a po asfaltu stoupali vstříc hájovně
Bukov. Zelená (trasa) konečně přešla v lesní cestu a my se štrachali
vstříc vrchu Bukov (572 m). Během stoupání se
snad všichni převlékli. Jarda K. vyndal slivovici a
turistika začala.
|