Expedice 2016: Bulharsko - návrat do Prahy / 24.7.2016

 
Trasa: autobus jel zpět stejnou cestou jako do Bulharska. Akorát že cesta byla o 130 km delší. \tj. celkem 1439 km!
Jak by to vypadalo, kdybychom zvolil přejezdy přes Rumunsko? Tj. zhruba na trati Sofia - Montana - Vidin - Drobeta - Timisoára - Arad - Szeged ... Praha: 1357 km / auto: 16:09, pro standardní trasu přes Srbsko seznam udává 1278 km a 13:26 autem. Co to znamená? Délka stejná, ale trať přes Rumunsko pomalá pro neexistenci dálnic. Když odečteme dvojí čekání na hranici Srbska v délce cca 4 hodiny, byla by na tom cesta přes Rumunsko lépe. Jenže cesta mimo dálnice může být pro autobus delší než po dálnicích. Takže je otázka, jestli cesta je cesta přes Rumunsko výhodná? Asi by na to odpověděli jen dopravci.   
  • Bratislava realita 7:00 / plán 10:00
  • Brno realita 9:00 / plán 12:00
  • Praha realita 11:00 / plán 15:00
  • když jsme opustili klimatizovaný autobus, uhodilo do nás vedro
  • Pavlík se jako vždy dral ke svému kolu hlava nehlava, aby stihnul metro a vlak
  • ostatní tolik nešíleli, postávali, pokecávali, občas si i sdělili závěry z cest apod.
  • takže teď to hlavní. jaké máme nové poznatky z této poslední cesty?
Cena velmi slušná
Program/produkt problematický. Na oko velmi dobrý, protože bulharské hory jsou krásné. Podstatou produktu jsou však cyklistické trasy. Informace o trasách při nabídce jsou však málo informativní a nedávají představu, co se vlastně nabízí. Tato základní prodejní informace musí být daleko přesnější, aby kupující věděl, co kupuje a neměl možnosti si následně stěžovat. Musí vědět, že šotolinou se jede 80 % tras. Že obtížnost šotoliny je střední, ne výletní. A že i střední obtížnostní průměr může mít v cestě překážky, které zvládne jen dobrý biker. Jak řekl Franta Š., vy jste bikeři a já jen cyklista. Jinými slovy: ty co často v terénu nejezdí, budou mít problémy. Zvláště tedy ženy, které mají obecně s technikou jízdy v terénu větší problémy.