Sentiero F.Baglioni / Monte
Pasubio / 7. července 2010
-
snídaně byla stanovená už na 7:30. Kvůli dřívějšímu
odjezdu domů. Asoň v 15:00. Na Libora čekaly ráno doma stroje
- už den předem bylo rozhodnuto, že jedeme na Monte Pasubio zdolat
hřebenovou ferratu, která na mapě neměla žádné jméno. To
bylo divné
- časové ohraničení a představa,
že budeme prudce stoupat z 900 n.m. až do výše přes dva tisíce metrů,
vyvolávala nejistotu, jestli to stihneme do stanoveného času
odjezdu
- sjeli jsme do sedla Fugazze. Na poslední chvíli jsem navrhnul jiné
řešení s ohledem na čas: jít přes sentiero F.Baglioni, který
byl také malován jako ferrata. Stoupalo
se sice také do výšky přes dva tisíce metrů, ale aspoň báze
v sedle
Fugazze byla o 200 metrů výše. Chvíli jsme ještě přemýšleli,
zda-li nerisknout výjezd auty do zhruba 1500 metrů po horské
komunikaci, i když byl vjezd na ní zakázán. Začátek komunikace nás
však odradil. A dobře jsme udělali. Odpoledne cestu projížděli
a kontrolovali italští carabinieři
- cestou nahoru jsme nevyužívali pohodlnou horskou silnici, ale šli zkratkami,
to znamená ostře nahoru
- v 1500 metrech jsme se odpojili od hlavní cesty k chatě Papa a vyrazili po
skalním chodníku k ferratě. Cesta běžela v zářezu a poskytovala
fantastické výhledy. Na konci bohužel prudce klesla a my ztratili
značnou výšku. Na dohled před nám se v kolmé stěně štrachali dva
ferrátisté.
Nějak se nemohli pohnout
- nakonec se ukázala, že ferrata kolmo stěnou nevede,
ale pouze ústí vedlejšího kuloáru traverzuje a po pár metrech končí.
Kolíkovou pasáží s mírným odklonem - viz ukázka
- následoval prudký výstup, dokonce skrze dva tunely, a táhlé stoupání
až na hřeben - téměř na úroveň nejvyššího nedalekého
vrcholu Cima Palon. Nejvyššího vrcholu pohoří Monte Pasubio
- sestupová cesta byla skvělá, poskytovala nádherné výhledy. Chata
Papa byla na dohled
- po projití tunelu Havet jsme opět nastoupili rychlou sestupovou cestu a
kráčeli dolů terénem, kterým jsme před několika hodinami
vystupovali
- k autům do sedla Fugazze jsme se dostali před stanovenou třetí
hodinu. Rychlý odjezd jsme zpomalili popíjením piva
- naše česká buňka byla hotová dříve a 20 minut po třetí
vyrazila k domovu, dlouhým táhlým údolím (21 km, 40 minut) k
Roveretu
- po dojezdu na českou stranu kolem deváté večerní jsme navzájem
na dálku s moravskou buňkou komunikovali. My byli u Plzně, oni před
Vídní. A my jim sdělovali průběh utkání Španělsko:Německo.
Najmě Liborovi, vyhlášenému milovníkovi kopané
|