Šlapárna jako za stara 2007: 2. den - Přírodní park Trhoň
-
s blížícím se vrcholem Žďár se
krajina změnila. Cesta začal procházet mezi balvany.
Cedule nás dávno upozornila, že nesmíme scházet z
cesty, neboť jde o významné místo, kde lze v budoucnu
odkrýt ještě spoustu stop z historie
-
v jedné části při procházení vrškem
byly skutečně vidět staré valy, které tu údajně
zbudovali lidé z doby kamenné
Vrch Žďár
(627 m). Před
vrcholkem se nachází mohutné valy zdejšího
hradiště z doby bronzové. Rovněž malá akropole
hradiště okolo vrcholu s poetickým názvem Zahrádka
je obklopena valovým opevněním. Ze skalnaté hrany
Žďáru, která se
tyčí nad výrazným suťovým polem.a táhne se minimálně
100 metrů a jejíž "vrcholky" mají další
jména, jsou nádherné výhledy do okolí. |
-
asi po sto metrech pochodu velmi zajímavou
krajinou začala cesta prudce klesat, opět po balvanech,
které dosti klouzaly. Tou dobou se spustil trochu větší
deštíček, ale netrval dlouho. Ochladilo se však
-
klesání včetně cesty lesem skončilo v místě
nazvaném Polesí Žďár. Další cesta vedla po cestě
mezi poli, kde docela obstojně vyfukovalo. Prsty mírně
mrzly
-
Rokycany byly na dohled, který však měřil
ještě nepříjemných čtyři kilometry
-
na okraji městečka jsme procházeli chatařskou
osadou a posléze džunglí garáží, což nebyl zrovna
nejhezčí kout města
-
rychlá chůze na závěr měla ten efekt,
že plánovaný odjezd vlaku v 16:26 byl ještě daleko
-
a tak jsme navštívili hotel Bílý lev
podruhé. Milý číšník byl opět v práci. Tentokráte
jsme však měli všichni jinou objednávku. K pivu téměř
všichni chtěli palačinku. Propočet času však říkal,
že při hromadné objednávce laskominy nemůže vlak v plánovaný
čas stihnout. Přesto jsme si objednali
-
Jarda K. měl velikou radost, protože nám
prorokoval, že vlak nemůžeme stihnout. On totiž s Radkou
jeli domů autem. Ke konci se snažil vše zdržovat, ale
jeho úskoky se nezdařily
-
na nádraží jsme byli dostatečně včas,
abychom si nejenom vzali věci z kufru jeho auta (klíč od
něj lámat nechtěl), ale koupili si i hromadný lístek
-
hodný průvodčí nám poradil, že poslední
vagón byl připojen až v Plzni a že v něm budou tudíž
prázdná kupé. Byly, takže cesta domů proběhla v pohodě
|