Massif Central 2003 / 6. den: Parc Cévennes a cesta k moři
Trasa:
... Mont Aigoual 1567 m / 31 km - Col de la Sereyrede 1299 m / 38 km - sedélko
pod Esperou 1150 m / 42,5 km - Col du Minier 1264 m / 45,5 km - Rochebelle 301 m / 66,5
km - le Vigan 280 m / 69,5 km - Rochebelle 301 m / 72,5 km
* délka: 72,5 km (popř. 66,5 km)
* převýšení: 857 m
Popis
cesty: Skutečnost tentokráte lépe odpovídala plánu.
Drobné korekce způsobila lepší znalost terénu a profilu,
takže došlo k drobným úpravám původní podoby.
Nejostřejší na celé trase je počáteční stoupání z
Meyrueis na hranu náhorní plošiny. Následná jízda probíhá
po víceméně příjemně stoupajícím terénu, pokud není člověk
úplně unaven z předchozích dnů. K ostřejšímu stoupání
dojde ještě dvakrát, i když už ne tak náročnému jako na
počátku. A to z vesničky Camprieu do sedla Col de la
Sereyrede a z nenápadného sedélka pod vesničkou Esperou do
sedla Minier. Stoupání na samotný vrchol je spíše dlouhé a
v závěru může foukat nepříjemný protivítr, ale ostré
není. Ke konci jen drobnou poznámku: ne všichni dojeli až
do le Viganu. Jedna skupina naopak přijela z druhé strany přes
le Vigan do Rochebelle.
|
S obědem nebylo nutno čekat do půl druhé. Všichni dorazili o půl
hodinu dříve. Řidiči dostali pokyn k časnějšímu výdeji jídla. Po obědě bylo na
jednom každém v kolik vyrazí. Sraz byl dán u příjezdové značky městečka le Vigan při
příjezdu po hlavním tahu z Mont Aigoual, tj. po silnici D 48. Přicházely totiž v úvahu
i jiné příjezdy, po silnici D 986 a D 329. Zatímco tyto dvě silnice byly z vrcholu Mont
Aigoual vidět (D 986 šla ihned strmě dolů, zatímco D 329 se táhla po protilehlém hřebeni),
silnice D 48 byla schována za zmíněným protilehlým hřebenem de l´Espérou nad
stejnojmenným městečkem. Dvě zraku viditelné trasy se zdály jednodušší, protože plánovaná
trasa hned na začátku příliš klesla a muselo se překonávat ještě jedno sedlo.
Vyrazil jsem s Jirkou Hamplem. Zpátky do sedla Col de Sereyrede to
svištělo. Ze sedla do městečka Esperou ještě více. Cesta klesla až na dno nenápadného
údolí, aby přišlo poslední, zhruba 200 metrové (převýšení) stoupání do sedla Col
du Minier (1264 m). A pak už nestálo závěrečnému 20kilometrovému pádu z hory nic
v cestě. Jirka si musel odskočit a já jel napřed. Nechtěl jsem celou trasu prosvištět
z radosti nad rychlostí. To bych nic nevyfotil. Ale jak už jsem se zmínil, objekty hodné
pozornosti se hledaly obtížně. V jednom místě byla u silnice skála. Aleš ji fotil. Já
ne. Chvíli jsem na ní koukal a pak jsem si řekl, kurňa přeci ji nebudu fotit jenom kvůli
tomu, že jinak se zajímavý obrázek hledá těžko. I za cenu, že trasa nebude dokonale
zdokumentována. Na silnici bylo několik výhledů, ale bohužel krajina byla v dosti silném
oparu. Nenaskytnul se ani dostatečně impozantní pohled na kroutícího se hada horské
silničky. Byla to bída.
|